maandag 7 oktober 2013

BACK Inspiratiekaartje

Goedemorgen allemaal,

Genieten jullie een beetje van de BACK (Build-A-Card-Kit) van oktober? Ik volop, heerlijk papier om mee te werken, leuke embellishments en dat vellum geeft zo'n gaaf effect. Vandaag laat ik jullie twee CAS tags zien (ja, soms maak ook ik een uitstapje). Gewoon om te laten zien dat je met de BACK daadwerkelijk alle kanten op kunt. En ook als je niet lid bent van de BACK, kun je dit ideetje natuurlijk met je eigen papiertjes een andere draai geven.


Voor deze tags heb ik een stuk cardstock gesneden van 7x28 cm en doormidden gevouwen. De hoekjes heb ik eraf gehaald, zodat een tag ontstaat. Uit het cardstock heb ik een sneeuwster gestanst. Omdat ik twee tags heb gemaakt, heb ik de uitgestanste sneeuwster in de andere tag 'gerecycled'. Over de voorkant heb ik iets krapper van vellum een rechthoek gesneden en erover heen vastgezet met een eyelet. Daar doorheen een touwtje. 


Op deze foto kun je iets duidelijker zien dat ik de bruine sneeuwster in de witte tag heb teruggeplaatst. Komt geen lijm aan te pas als je stevig cardstock gebruikt, bijvoorbeeld van Bazzil. En ook kun je zien dat ik op het vellum wat swirls met de hand heb getekend met de Uni-ball Signo Gel Pen White, voor een feestelijk tintje. Op het vellum stempelde ik met Stazon een leuke kersttekst en ik plakte een knoopje met een touwtje erdoorheen. En oja, als laatste touch een stukje designpapier erop van Authentique - Tradition, waarna ik de randjes beinkte. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Het zijn wel goede kaartjes voor als je veel kerstkaarten moet maken. En je blokje papier raakt hierdoor niet zo snel op. Maar of dat laatste nu een voordeel of een nadeel is, moeten jullie voor jezelf maar bepalen ;).

Fijne dag allemaal!

8 opmerkingen:

  1. Bedankt voor je schitterend inspiratiekaart en uitleg erbij. groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ben ik toch benieuwd wie deze hele leuke tags heeft gemaakt (-:
    Nadine???

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeker is de kit weer een toppertje! En ideeen, altijd welkom, net als deze gave tags!
    Groetjes Mariken xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig deze gave labels! Wij zijn er helemaal weg van :)

    Liefs, De hobby droom

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg leuk idee !
    Ik heb de onderkant beplakt met een strookje washi tape ;)
    Lieve groet,
    Stella

    BeantwoordenVerwijderen