maandag 21 oktober 2013

Zijn jullie al toe...

...aan nog meer BACK (build-a-card-kit)-inspiratie? Dat kan geregeld worden! Deze week plaatsen alle DT-leden van Bij oma Dee weer een leuk inspiratiekaartje op het blog. Vandaag is het mijn beurt en ik kon niet zo goed kiezen, dus heb besloten ze er allemaal op te zetten. Het is tenslotte ook zonde om ze hier ongezien te laten staan in mijn hobbykamer.


Het eerste inspiratiekaartje heb ik gemaakt van BCS (10x15cm). Daarop heb ik een rood matje geplakt uit het papierblokje Authentique-tradition. Daarop nog een laagje vellum dat ik door een embossingmal heb gehaald. Een doily heb doormidden gesneden en tegen elkaar aangeplakt. Daarover heen een aantal strookjes dessin papier uit het blokje. Touwtje eromheen en daaraan vast een tag met een tekstje en ik heb er een sterretje uitgeponst. Twee belletjes eraan en een paar knoopjes om de boel af te maken.


Voor de tweede kaart heb ik ook als basis BCS gebruikt. Lekker stevig cardstock! Op de voorkant een stipje en onderaan het kerstbomenpapier. De bovenkant daarvan heb ik open gelaten, zodat het tagje er ook uitgehaald kan worden. Op vellum een mooie tekst gestempeld met Stazon. De tag heb ik voorzien van wat cirkels en een stoer touwtje.


De opzet voor deze kaart vond ik op Pinterest. Vind het vooral leuk dat hier het mooie dessin papier goed tot zijn recht komt. Dat was namelijk mijn favo papiertje uit het blokje. De tags heb ik zelf gesneden en daarop blauw papier dat ik door een embossingmal haalde. De tags heb ik aan elkaar geknoopt met touw. Daaraan een veiligheidsspeld met twee tagjes. Op de vellumtag heb ik zelf een tekst geschreven met de gel pen uit de BACK.  


Tot slot wilde ik met die leuke doilies nog iets origineels doen. En daarom heb ik ze opgerold en op verschillende lengtes afgeknipt. In een halve cirkel onder het hartje geplakt. Best sierlijk, toch? Over de doilies heb ik een slinger met sokjes gespannen. Die heb ik gewoon uitgeknipt uit het papier. 

Dat was het wat mij betreft met deze kit. Hopelijk doen jullie deze week weer voldoende inspiratie op voor nog meer kaartjes met de mooie Build-a-card-kit van oktober. Laten jullie je creaties weer zien op Facebook? Ook voor diegenen die de kit niet hebben, vinden wij het natuurlijk altijd leuk om jullie Bij oma Dee-creaties te zien op Facebook of je blog. Let us know!

Fijne week!

12 opmerkingen:

  1. Jeeetje jij bent lekker bezig geweest, zó leuk om te zien! Prachtige kaarten Nadine, stuk voor stuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aan de eerste kaart zag ik niet direct dat Nadine zorgt voor deze inspiratie, maar dat kwam al snel bij de andere kaarten. Mooie kaarten zeg! Leuk ook wat je met de doilys op de laatste kaart hebt gedaan. Grappig, het kleine tagje van vellum: ik broed al een poosje op een idee met kleine vellum labels!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn allemaal anders en allemaal weer gaaf zeg! Vooral die onderste met het hart vind ik top!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ohhhh gaaf! vellum embossen, dat is een top-idee! en je vierkante kaartje is mijn favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke voorbeeldkaartjes zijn er weer gemaakt! Krijg er gelijk weer nieuwe ideeën van!
    groetjes, Bernadet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nadine zou Nadine niet zijn als ze binnen no-time een hele serie heeft gemaakt. En wat voor een, stuk voor stuk uniek.
    Jullie team is perfect in deze samenstelling!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterende kaartjes!
    Nog 70 nachtjes slapen en dan mag ik weer papier kopen....en de build-a-card staat op mijn verlanglijstje.
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige kaartjes allemaal. Bedankt voor de inspiratie.
    Groetjes van Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tjee weer een mooie serie!! Gaaf de embossing op vellum.

    BeantwoordenVerwijderen