maandag 23 december 2013

All you need is love - Valentijnsinspiratie

Ja, ik weet het, het is nog geen eens kerst geweest. Maar, ik kreeg heel leuke papier van Miranda die zich heel goed lenen voor Valentijnskaartjes: BoBunny - Head over heels. Mooie kleurtjes bij elkaar. Dus voor jullie alvast weer een beetje inspiratie voor na de feestdagen!


Deze eerste kaart was een experimentje. Ik heb een hart gestanst en daaruit weer een hart gehaald. Ik heb zelf harten van Sizzix, maar je kunt er ook prima de harten van MFT STAX voor gebruiken. Erachter heb ik voor de helft het ene papiertje gebruikt en de andere kant gewoon over het achtergrondpapier heen geplakt. Het strikje komt uit de blueprints 3 van MFT, zo schattig! Op de achtergrond heb ik een tekstje gestempeld: I love you (ook van MFT).


De tweede kaart is maar weer eens een vierkante. Die maak ik de laatste tijd zomaar heel weinig voor mijn gevoel. Lekker een aantal papiertjes gecombineerd. Uit een van de papiertjes heb ik envelopjes geknipt. Die heb ik over en achter de harten van vellum geplakt. Met hemp cord een strikje gemaakt met twee schattige hartenbelletjes eraan. De stempel is weer van MFT.


En mijn harten heb ik goed benut voor deze serie kaarten. Ook hier diverse keren uitgestanst, maar nu bijna allemaal in dezelfde kleur. De tweede rand van buiten heb ik bewerkt met Wink of Stella. Zulke mooie fijne glittertjes! Helaas niet zo heel goed te zien op de foto. Het tweede en vierde hart heb ik verhoogd opgeplakt, geeft een leuk effect, een beetje als een kloppend hart.


En ook de vierde kaart wilde ik jullie niet onthouden. In een heel andere kleurstelling, een beetje zoet en toch ook krachtig door het zwart. Uit vier roze cirkels Bazzil Cardstock Cotton Candy heb ik met mijn MFT alfabet letters uitgestanst. En zwart cardstock Licorice Twist erachter geplakt. Zo krijg je hetzelfde effect als bij de MFT Negative Dot Numbers, maar dan iets groter. Stempel erbij van MFT en drie enamel dots voor de glim.

Zo dat was het wat mij betreft voor het Bij OMA Dee DT, maar in het nieuwe jaar ga ik nog veel meer leuke kaartjes ter inspiratie maken. Fijne feestdagen allemaal en veel knutselplezier. En wie weet ontmoeten we elkaar tijdens een van de leuke workshops die het komende jaar door Miranda georganiseerd worden in de winkel. Gezelligheid gegarandeerd!



7 opmerkingen:

  1. erggggg leuke kaarten weer
    groetjes rian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gave kaarten Nadine! Heerlijk weer eens wat anders na al die Kerstinspiratie van de laatste tijd. En gelijk 4 kaarten, top!

    Groetjes,
    Miranda X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooie kaarten en wat gaaf met dat hart

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuuuukkkk! Je eerste en laatste zijn mijn favorietjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk, leuk, leuk! Na alle kerstkaartjes die ik de afgelopen tijd voorbij heb zien komen is een valentijnskaartje ook wel leuk om te zien. Ik vind ze alle 4 geweldig leuk.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen