donderdag 23 januari 2014

Uitdaging: Blinde Lift!

Vandaag een nieuwe uitdaging voor het team namelijk... een blinde lift! Wat wil dat zeggen? Je krijgt alleen een beschrijving van hoe of wat je je creatie maakt (dus zonder afbeelding!) en aan de hand van de beschrijving word er dan een kaartje gemaakt. Blinde Lift Kaart hieronder, ben erg benieuwd wat het team ervan heeft gemaakt;)


Beschrijving:
Maak een basis van een vel BCS Marshmallow welke je in de lengte door het midden snijdt, vouw dubbel.
Snijd een stuk BCS van 9,5 cm x 12,8 cm, kleur naar eigen inzicht afhankelijk van het te gebruiken designpapier. Plak dit op de basis kaart met foam tape.
Snijd een stuk BCS Marshmallow van 8,9 cm x 12,2 cm. Embos dit met een embossing folder naar keuze of maak met structuurpasta en een stencil een achtergrond. Plak dit op de basiskaart.

Snijd drie opeenvolgende cirkels uit designpapier. Stempel op de grootste cirkel een tekst.
Snijd een tag uit designpapier van 4,5 cm breed en 7,8 cm hoog. Snijd een matje voor de tag van 5 cm x 8,2 cm en plak dit achter de tag.
Maak met behulp van een gaatjestag een gaatje aan de bovenkant van de tag en rijg hier koord of lint doorheen.
Rangschik de cirkels op de kaart op en onder de tag, ben je tevreden plak dan alles vast.
Stans een tekst uit, plak onderaan de tag.

Rangschik nog hier en daar een enamel dot/glittersteentjes/sequins.


- Kaart Nadine - 
Wat is dat leuk om te doen, zo'n blinde lift. De instructies van Inge waren zeer gedetailleerd, dus dat moest goed komen. Ik begon met een papierblokje uitzoeken: Flea Market van Crate Paper. Daar heb ik zo lang om lopen zeuren (lees: smeken) bij Miranda, maar hij werd steeds niet geleverd, eindelijk heb ik 'm! Wat kun je blij zijn met papier! De achtergrond is donkerblauw Card Shoppe cardstock Blueberry Sour dat ik door een embossingmal met cirkels heb gehaald. De papieren cirkels van dessinpapier hebben zo'n beetje alle plekken op de kaart wel gezien :). Op de grootste cirkel stanste ik HB2U uit een set van MFT. En als toevoeging schreef ik er GIRL bij met mijn alfabet van MFT, want mijn tekststansencollectie is nog niet zo uitgebreid. Een paar witte enameldots maken mijn kaart af. 
-Kaart Sandra-
Mijn kaartje is gemaakt met als basis Bazzill Card Shoppe, het mooie designpapier van Pebbles Yours Truly, cirkels gemaakt met de MFT Stitched Circle STAX Die-namic, tagje Traditional Tags STAX
de tekst is uitgestanst met de MFT Die-namic Happy Hellos.

-Kaart Miranda-

Een blinde lift, dat wilde ik ook weleens proberen. Superleuk om te doen!
Basis Bazzill Card Shoppe (what else?) en tag en cirkels uitgestanst uit de allerlaatste papiertjes uit het blokje Yours Truly van Pebbles. Achtergrond heb ik bewerkt met een stencil van Heidi Swapp - Confetti. Tekst- en ballonstempel is van Tiddly Inks - Starry Birthday 
Lintje, trouwtje en een paar sequins voor de bling.. klaar! Tenminste...zie nu dat ik de uitgestanste tekst ben vergeten...tssss toch niet zo goed gelezen hihi.


Gistermiddag al lief dit kaartje erbij geplaatst, tekst erbij...plop..sta ik er vandaag gewoon niet meer bij.
Dus doe ik nu nog een poging, want ook ik ben aan de slag gegaan met de blinde schets. Leuk!
Idd Cardshoppe als basis, leuke papiertjes voor de cirkel en de tag.
Teksten, embossingfolder, touwtje, strass steentjes en pearls. Klaar! 

9 opmerkingen:

  1. Wat een super leuk idee en wat een leuke uitwerkingen. Dit lijkt me ook leuk om eens te proberen.
    Fijne dag en groetjes
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toffe uitwerkingen meiden! Wat heerlijk hetzelfde en toch helemaal anders!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je wist ze te uit te dagen, Inge. Leuke uitwerkingen, dames. En, Miranda, leuk dat je ook mee hebt gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grappig om te zien hoe met 1 omschrijving toch totaal verschillende kaarten gemaakt worden. Superleuke opdracht, ga er zeker mee aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is een super leuk idee. Hier ga ik zeker gebruik van maken. Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superleuk om te zien hoe jullie allemaal een eigen draai aan de beschrijving hebben geven, ik kan mij zo voorstellen dat het onwijs moeilijk is om alleen maar op een handleiding af te gaan. Top gedaan meiden, wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige kaarten, leuk om te zien hoe ieder z'n eigen stijl en interpretatie aan de blinde lift geeft. Lijkt me op zich al een uitdaging!
    Fijn weekend, groetjes, Mariken

    BeantwoordenVerwijderen
  8. prachtige kaarten zijn er gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen