woensdag 26 maart 2014

Creatief met jute....

Goedemorgen,

Vandaag wat inspiratie van mij met jute. Op Pinterest kom je de prachtigste creaties tegen met jute, in Amerika maken ze er vaak kransen mee, maar je kan het natuurlijk ook gebruiken om bloemen te maken of leuke zakjes, mogelijkheden te over. Mijn Amerikaanse groothandel verkoopt jute met allerlei leuke prints en die heb ik natuurlijk ingekocht. Al die gezellige rolletjes lagen me al een paar dagen toe te lachen en afgelopen zaterdag hield ik het niet meer ;) Heb lekker een beetje zitten experimenteren en dit is het resultaat.

Basis van mijn kaart is Peanut Fudge Card Shoppe en daarop nog een laagje Peanut Cluster met  "Friend" (een die van Paper Smooches) eruit gestanst. "Hello" is ook een die van Paper Smooches. Het blijkt dat jute prima door de bigshot kan, dus een cirkel gesneden met de MFT Circle STAX. Dit gecombineerd met nog een paar cirkels en doilies van MFT en natuurlijk een paar enamel dots om het af te maken.
 
Voor de tag heb ik een Traditional Tag van MFT uitgestanst en daarop een iets grotere tag van jute geplakt. De randen een beetje gerafeld, vond ik gewoon leuk. "Hello" is weer van Paper Smooches en heb ik samen met een jute touwtje vastgeniet op de tag. Dotjes erop, rondje eraan met een touwtje erdoor en klaar.
 
Wil je het ook eens proberen? Kijk dan even hier. De lapjes jute zijn 46 x 56 cm en zijn er met een print of effen. Ben wel heel nieuwsgierig wat jij ermee maakt.
 
Fijne dag allemaal!
 
Groetjes,
Miranda 
 
 
 
 
 
 

8 opmerkingen:

  1. Echt heel tof Miran, wat een leuk spul. Heerlijk dat je zo lekker aan de freubel was.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker bezig!! Erg tof gemaakt. Leuk idee ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf gedaan! Leuk idee om met jute te werken.
    Groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig. Gaaf met die stippen. Stansen vind ik ook super!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooh, wat is dit leuk! Echt stoer, mooi van kleur, super!
    We komen je zaterdag bezoeken hoor, gezellig om je weer te zien!
    Groetjes, Mariken

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh, dit is mooi! Prachtige kleuren, leuke schets en eens iets heel anders door het gebruik van jute. Super, Miranda!

    Veel plezier vanochtend/dag. Ik kom na de workshop ook nog even hallo zeggen, net als Mariken en Ellen (-:
    Tot later!
    hartelijke groet,
    Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er stoer uit met de jute prachtig geheel
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen