zondag 6 april 2014

Challenge "watercolor"

Goedemorgen!

Op deze zondag in april hebben wij weer een nieuwe challenge op het blog van "Bij Oma Dee".
De waterverf techniek zie je op het moment heel veel, en het leek ons leuk dit thema te kiezen voor onze nieuwe challenge. Wij zijn er zelf ook mee aan de slag gegaan, om je zoal te laten zien wat er mogelijk is.

-kaart Cornelie-
(op m'n blog nog meer voorbeelden)
Basis CardShoppe en het roze deel ook. Deze een mooie rand gegeven met een die-namic uit de 
Blue Prints 5 van My Favorite Things.
Bloemen zijn ook stempels van MFT. Deze heb ik met daubers (ook verkrijgbaar bij Miranda) met verschillende kleuren beïnkt. Ingespoten met water met de Mini Mister, en toen afgedrukt op aquarel papier, dit staat niet in de web shop, maar is wel verkrijgbaar.
Verder eenvoudig gehouden!


- Kaart Nadine - 
Voor mij echt een uitdaging.Ik ben namelijk niet zo van het kleuren en verven. Watercolor, wat moet ik daar nu weer mee? Haha... maar, ik ben toch aan de slag gegaan met water en inkt. Als basis koos ik een donkerblauwe achtergrond. Daarop maakte ik op wit cardstock een achtergrond van verschillende in elkaar overlopende kleuren. Bovenaan blauw/roze, onderaan geel/groen. Dat heb ik met een penseeltje water en inkt gedaan. Ook de vlinder heb ik met inkt ingekleurd, wat een zoete kleurtjes, he? Daarom heb ik stempel met zwart gedaan, zodat het spreekt.
 
- Miranda -
 
Na de prachtige stijlvolle kaarten van Cornelie en Nadine, nog een kleurige van mij. Op de een of andere manier kies ik altijd voor kleur hihi. Ik ben maar weer eens aan de slag gegaan met Shadowpaint. Ik heb Distress Watercolor Cardstock van Tim Holtz eerst kletsnat gemaakt met water en toen 3 verschillende kleuren Shadowpaint erop gekwast. Daarna effectzout eroverheen, wat het vocht opzuigt, zodat je dat grappige wolkerige effect krijgt. Toen alles goed droog was, heb ik met de Flower Medley van MFT verschillende bloemen uitgestanst en het cardstock op mijn basis van Card Shoppe Marshmallow Chick (klinkt dat leuk hè) geplakt. 2 bloemen heb ik ook uit designpapier gestanst en weer in de uitsparingen geplakt, de derde bloem heb ik gewoon een slag gedraaid en verhoogd opgeplakt. Tekst is van de MFT stempelset Sunny Day Doodles - Spring has Sprung. Paar enamel dots om het af te maken.
 
En nu is de beurt aan jullie. Je hebt de tijd tot en met 30 april. De prijs die je kan winnen is een pakje Distress Watercolor Cardstock en een setje Mini Ink Blending Tools.
 
 
Veel succes!
 

13 opmerkingen:

  1. pff dat is wel een uitdaging, ik moet eens kijken of dat me gaat lukken,
    groetjes rian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk deze tecniek met zout. Kende ik nog niet. Leuke kaart en lekker fleurig;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke uitdaging, het inspireerde mij tot het maken van diverse kaarten, zooo heerlijk kleurig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow wat leuk! Toevallig heb ik de laatste dagen verschillende kaarten gemaakt! Nu weet ik niet welke ik moet kiezen voor jullie blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke uitdaging! Ik kleur met distress inkt, ook wel waterkleur medium. Ik hoop dat dit is toegestaan. Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou het is gelukt hoor, het heeft even geduurd maar volgens mij begrijp ik het nu een beetje hahah. Vind het wel erg leuk om te doen.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Door Judith werd ik op jullie uitdaging gewezen: wat een prachtige voorbeelden bij deze geweldige challenge! Ik doe mee!
    Fijn weekend, groetjes,
    Marit

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze uitdaging geeft wel inspiratie, nog eentje ingestuurd maar heb nog andere ideeën met inkt en water

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kom maar op met die kaarten van je, Marfien, leuk dat het je zo inspireert!

      Verwijderen
  9. Ook hier nog eentje, het blijft leuk om te spelen met inkt, water enzovoort 😃

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb mij er ook aan gewaagd, al kan mijn kaart niet concurreren met de reeds ingezonden prachtstukken. Het gaat dan ook om het idee (-:

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een technieken klasje doet wonderen. Ik doe ook mee, want dat watercolor papier van Tim is een must have als je watercolor creaties maakt. Mijn kaart is ook nog gemaakt met een door hem uitgelegde techniek. Gaaf! Mooie voorbeelden hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Judith wees me op jullie challenge! Ik had die helemaal gemist. Ik ga snel nog even de posts bijlezen. Heb inmiddels wel mijn kaartje gelinkt! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen