donderdag 22 mei 2014

Onderlinge uitdaging: punchboarden!

Een onderlinge uitdaging hadden we weer bedacht. En omdat we zo lekker met ons Punch Board bezig waren geweest, blijven we in stijl, en hebben we nog een aantal creaties met de Envelope Punch Board van We R Memory Keepers. 

-traktatie Cornelie-

Deze leuke en vooral eenvoudige verpakking vond ik op Pinterest. Het is een envelop eigenlijk, en ik heb voor de maat van de giftcard gekozen, omdat hier dan net één lekkertje in kan. In dit geval een KitKat.
Je volgt de maten die daarbij staan aangegeven, en ponst aan vier zijdes, maar scoren doe je alleen bij de eerste 3 zijdes. De laatste score je niet, zodat de flap mooi rechtop blijft staan!


Het dicht plakken doe je met tape, en pak je eerst de zijflappen, die bol je iets. Daarna plak je de onderste ook vast. (het tape wel al gelijk bevestigen!)
Daarna versieren zoals je zelf leuk vindt. 
Ik heb het papier van Echo Park gebruikt. Voor dit maatje kun je ook een paperpad formaat gebruiken.
Versierd met die-namics van My Favorite Things.

- Mini-kaartjes Miranda -

Oh oh wat vond ik deze kleine spoel kaartjes leuk toen ik ze op Pinterest tegenkwam.
Ze zijn maar 3"x3" en met de Envelope Punch Board haal je aan de zijkant de "hapjes" eruit. Ik heb wat restjes Card Shoppe gebruikt voor de basis en het bloemetjes papier komt uit een oud blokje van October Afternoon - Farm Girl. Touwtje en bedeltje eraan klaar! Natuurlijk ook mini-envelopjes erbij gemaakt. Op de Envelope Punch Board staat in een tabelletje bij de kaart-maten precies aangegeven hoe groot het papiertje voor een bijpassende envelop dan moet zijn en waar je moet punchen en scoren. Superhandig en heel makkelijk. Op Pinterest staan heel veel voorbeelden van wat je allemaal kan maken met de Envelope Punch Board, ik ga nog even verder snuffelen ;))


- Doosje Nadine -

Hulde aan degene die de Envelop Punch Board heeft uitgevonden! En een nog groter applaus voor de man of vrouw die bedacht dat je er ook doosjes mee kunt maken. Ik heb al menig jarige verrast met een mini-doosje met geld en wat lekkers. Vorige week hebben maar liefst 10 dames ook een aantal doosjes gemaakt tijdens de workshop. Zeker voor herhaling vatbaar.

Ik heb van wit cardstock een doosje gemaakt van 5,5 x 5,5 x 5,5 cm. Net leuk voor een kleinigheidje, zoals geld, een nagellakje, of van die geurende smelttabletten die je nu in veel winkels ziet. Het dekseltje heb ik iets groter gemaakt, namelijk 5,7 x 5,7 x 2 cm. En jawel, allemaal met mijn Punchboard! Zal ik jullie een leuke link verklappen? Kijk maar eens naar de Box Buster. Een heel handig rekenprogramma voor Punchboard doosjes. Ik zeg: experimenteren maar!



Als extra touch heb ik leuk design papier geplakt op de vlakken van de onderkant van het doosje. En de deksel heb ik van spiegelkarton gemaakt, het vouwt super goed en is bovendien heel stevig en glimmend, daar houd ik wel van ;). En wat ik ook ontdekte, spiegelkarton embossen geeft een nóg leuker resultaat. Je moet wel een groot embossing foldergebruiken, of gewoon een kleiner doosje maken, hihi. Probeer het maar eens. Verder heb ik 'gewoon' weer een bloem gemaakt aan de bovenkant. Ik vind het feestelijk.

Genoeg inspiratie om je punchboard er weer bij te pakken, lijkt ons. Laten jullie weten wat jullie er graag mee maken? En heb je nog geen punchboard, dan kun je er natuurlijk altijd een bestellen in de webwinkel. Het is een kleine investering (slechts €18,50) voor een geweldig board dat je vaak zult gebruiken! Beloofd!

7 opmerkingen:

  1. erg leuke dingen hebben jullie ermee gemaakt, vindt vooral met die kitkat erin leuk, die ga ik een keertje namaken.
    Ook zag in laatst bij Inge een doosje met de punch board heb hem ook nagemaakt
    wil je het zien kijk dan hier http://rianreijrink.blogspot.nl/2014/05/kleinigheidje.html
    voor degene die hem idd niet hebben, het is een must, je kan er zoveel mee.
    groetjes rian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo leuk al die creaties met de punchboard. zoveel mogelijkheden met dat ding.
    fijne dag.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Já, SUPER, wat je allemaal kan maken met dat punch board. De klosjes/spoeltjes heb ik zelf ook al eens gemaakt. En eigenlijk doe ik er véél te weinig mee. Jullie creaties zijn stuk voor stuk super leuk geworden.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke creaties! Heb weer leuke ideeën opgedaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuke creaties, dames, bedankt weer voor de inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik herb em inmiddels ook vind hety echt een must; wat zijn jouw creaties geweldig; dat doosje met het glimmende deksel is gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen