maandag 5 mei 2014

Verlenging Watercolor Challenge!

Goedemorgen!

Watercolor...ondanks dat de blogs en Pinterest er van uitpuilen, hebben we voor de challenge nog niet zo veel inzendingen. Vandaar dat we hebben besloten de challenge de maand mei nog door te laten lopen, met nóg meer andere inspiratiekaarten wat je zoal kunt doen met watercolor. En je zult zien  dat er vast iets voor je tussen zit! 

-kaart Cornelie-

Bij deze kaart heb ik heel simpel met de achterkant van een kaars een hart getekend op aquarelpapier, en daarover heen met inkt en water de donker roze kleur aan gebracht. Matten en met 3d tape op de kaart geplakt.
Lintje, tekst, knoopje en een klein stansje + banner om het af te maken.

-kaart 2 Cornelie-

Bij deze kaart heb ik eerst met Versa Mark op aquarel papier gestempeld. Daarna met glitter embossingpoeder bewerkt, en toen met inkt en water kleur gegeven.
De swirl is van MFT, en je hebt eigenlijk gelijk een mooie eyecather. Gecombineerd met bloem en tekst en wat strass steentjes!

-kaart Nadine-
 
Ik heb niet zoveel met die hele watercolor trend. En vond het dus ook een pittige uitdaging om na mijn eerste variant nóg een kaart te maken met deze techniek. Gelukkig vond ik bij Miranda in de winkel van die leuke stempels van Paper Smooches. Het zijn vijf verschillende motiefjes van een penseel-streek. Dat vind ik voldoende weg hebben van waterverf, dus vandaar deze kaart. Ik stempelde met verschillende kleuren diverse penseel-streken onder elkaar (dit zou je natuurlijk ook zelf kunnen doen met verschillende penselen van diverse diktes). Erboven heb ik een strook vellum geplakt met daarop een tekst van MFT. Het strookje washi tape, een cirkel en een knoopje maakt het geheel af. 
 
 
- kaart Miranda -
 
Voor mijn kaartje heb ik een achtergrondstempel van Kaisercraft met VersaMark op watercolor cardstock gestempeld en bewerkt met clear embossingpowder. Daarna verdunde aquablauwe inkt eroverheen en toen dat droog was met een kwast waterdruppels op het papier laten vallen, waardoor de lichtere watervlekken ontstaan. Vlindertjes zijn van MFT, evenals het labeltje en de doily achter de bloem van tissuepapier. Tekst Fly Away With Me is van Lawn Fawn.

Ook meedoen? Dan heb je lekker nog de hele maand mei de tijd. Je kaart kun je in het originele bericht linken. Veel plezier!

6 opmerkingen:

  1. O, wat een gave kaarten zijn het geworden. Een leuke uitdaging dus wie weet maak ik er nog wel een, nu de uitdaging doorloopt. Bedankt voor de leuke ideeen. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie kaarten zijn er gemaakt. leuk gedaan.Cornelie met de kaars zodat het inkt niet daarop gaat hechten. het idee....wow.
    helemaal goed opgelost, Nadine! slim gedaan. je kaart ziet er mooi uit.
    geweldige kaart, Miranda. wat leuk met die spetters. mooie bloem en zo heb je een prachtig geheel gemaakt met dit thema.
    gaaf allemaal.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die eerste kaart van Cornelie is zo leuk geworden! Net een roze krijtbord! En jouw kaart, Miranda, vind ik ook super. In het echt is ie nog mooier, want dan kun je de embossing voelen en zien glimmen, hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een goeie tip, met die kaars! Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg leuk de tekst bij de vlinders. Heerlijke kleuren, knalt van het scherm. De waterdruppels er later op laten vallen, vind ik ook een mooi effect geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 3 heel verschillende voorbeelden :), leuk is dat! Ik heb niet zoveel met watercolor. Maar misschien ga ik wel een poging wagen!

    BeantwoordenVerwijderen