maandag 23 juni 2014

Inspiratie met Teresa Collins - Daily Stories

Hebben jullie dit blokje van Teresa Collins al gespot? Het heet Daily Stories en je kunt het perfect gebruiken voor project life of scrapbookprojecten. Maar ook voor kaarten is het zeker geschikt. De kleurencombinatie is erg leuk.


Mijn eerste kaart is een vrij simpele, met ronde vormen. Ik heb een grote stempel uit mijn eigen voorraad als uitgangspunt gebruikt op het mooie Robin's Egg Card Shoppe. Daarop een cirkel van Gummy Worms. En een open cirkel Citrus Slice. Erachter een leuk papiertje uit het blokje. Erop een glitter cirkel en een cirkel uitgeponst uit het paper pad. En die mooie dots van MME zijn geglitterd, ik houd ervan :).


Ik heb 'm al eens eerder gemaakt: de schuifkaart. Je hebt ze in vele soorten en maten. 
Die van mij is als basis 10 x 15 cm. Ik heb van alles uit het papier geknipt en geponst.


Als je aan de linkerkant aan de bloem trekt, schuift de kaart uit.


En komt er een tekst tevoorschijn:


Houden jullie ook van dit soort verrassende kaarten, of waag jij je er liever niet aan? Het is een hele klus, maar zo leuk om te doen, dus ik hoop dat dit je inspireert om het wel eens te doen. Hier heb je een linkje naar een patroon. Hopelijk komen jullie eruit. En zo niet: vragen staat vrij!

4 opmerkingen:

  1. Super leuke kaarten, maar je schuifkaart vind ik top, en wil ik ook een keer maken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben dol op die verrassende kaarten, maar uiteindelijk ben ik ook een luie scrapper die niet al te lang over 1 kaart wil doen. Voor speciale gelegenheden maak ik wel een uitzondering, maar ik vind dit soort schuifmodellen een te grote uitdaging hoor. Ik heb pas 'spannend' gedaan met twee easel-kaarten, hahaha! Ik vind je schuifkaart wel echt geweldig! Is een cadeautje op zich, zo een uitgebreide kaart!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg mooi, ga ik zeker eens proberen. Bedankt voor de linkt!

    BeantwoordenVerwijderen