donderdag 19 juni 2014

Onderlinge uitdaging: vouwkaarten

Tijd voor een onderlinge uitdaging voor het Dee Tee. Vouwkaarten staan deze keer op het programma. Dat betekent een kaart met meer dan 1 vouw. En dat kun je op heel veel verschillende manieren interpreteren. Kijk maar:

- Creatie Nadine - 

Voor mijn vouwkaart maakte ik een soort harmonica van Marshmallow Card Shoppe. Verder gebruikte ik de kleuren Robbin's Egg en Peanut Cluster Ik vond mijn inspiratie weer op Pinterest (wat moeten we zonder?). Het is een idee van Joanne, The Crafty Owl.  De voorkant heb ik versierd met diverse stansen van MFT. De vlindertjes heb ik even van Judith geleend.
 

In totaal dus heel veel meer vouwen dan 2 :), 10 om precies te zijn.


Daardoor past het woord 'Beterschap' precies op de 10 fish tails die ik heb uitgestanst voor de binnekant. De letters zijn ook weer van MFT. En zie de mooie halve doily's aan de onderkant? Hij stanst zo mooi gedetailleerd! Een paar vlindertjes maken het geheel af.

-Creatie Judith-

Een vlieger, daar liet ik mij door inspireren.
Wel heb ik voor de juiste maten het internet geraadpleegd en ontdekte ik deze tutorial.


Bazzill cardstock als basis, het designpapier is van Jillibean Soup Birthday Bisque,
mini vlaggetjes geknipt en aan Hemp cord geplakt.

-Creatie Cornelie-

Ook ik ben op Pinterest gaan snuffelen. Genoeg te vinden!
Met de supermooie paperpad van Carta Bella "Sew Lovely", waarbij je veel papiertjes hebt met het thema fournituren, máár, net zoveel neutrale prachtige papiertjes! Deze heb ik er weer tussen uit gevist en o.a. deze kaart mee gemaakt. Op mijn blog ook nog andere kaarten.

Bloem en kleine doilie beide van My Favvorite Things. Lint om het geheel bij elkaar te houden.



Lekker combineren met papiertjes. Hoekjes afgerond, en randjes geïnkt.


Leuk om te proberen, en het resultaat is weer eens wat anders!
Hopelijk hebben we jullie weer een beetje geïnspireerd!

Fijne dag!

6 opmerkingen:

  1. Wat hebben jullie dat leuk gedaan zeg! De variatie in jullie kaarten is weer heerlijk om naar de kijken en heel inspirerend. Ik krijg gelijk zin on deze leuke vouwmodellen ook eens te proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te zien hoe jullie met dezelfde opdracht allemaal totaal iets anders maken. Kaarten zijn weer super geworden!
    groetjes, Bernadet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hartstikke leuk meiden, ik raak helemaal geïnspireerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuke voorbeelden en ideeën hebben jullie uitgewerkt zeg! Hier krijg je wel inspiratie door!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. geweldige kaarten
    zeker ideeen opgedaan
    liefs Cinderella

    BeantwoordenVerwijderen