vrijdag 22 augustus 2014

Blinde schets uitwerking.

Wat leuk, maar ook best lastig,  is het om een "blinde schets" te maken. De "blinde schets" luidde als volgt;


BLINDE SCHETS:
“Snijd een kaart (vorm maakt niet uit). Plak een effen kleur papier aan de bovenkant en een gekleurde strook aan de onderkant. Plak hiertussen nog een effen strook cardstock. Plaats in het midden van je kaart een rechthoek met daarop drie plaatjes uit het papier. Versier je kaart met die-cuts, een stempeltje, een touwtje en voeg op het laatst een beetje bling toe.”

Het eerste wat mij aansprak was; "vorm maakt niet uit"...dat werd als snel een Hexagon!
Maar dan....Eerst maar de plaatjes zoeken, en ja...dat moet altijd kloppen bij mij ;-) Dus dat werd schuiven en combineren en proberen...uiteindelijk dus de drie verschillende plaatjes van het reuzenrad.



Dat bracht me al snel op het idee om op het bovenste effen gedeelte de wolken te stempelen.
Het "houtpapier" vind ik zó mooi en ook die met de witte letters.  Dus deze voor het onderste gedeelte en het midden gebruikt. Met het cardstock rechthoek heb ik een beetje gesmokkeld en er geen rechte hoeken van gemaakt maar met de vorm van de hexagon mee laten lopen.



Daarop de drie plaatjes geplakt. De die-cuts zijn de teksten. Touwtje om het midden gebonden met strik, en wat bling als laatste. Blij met het resultaat, want ik vond het best lastig, maar heel erg leuk!

Als laatste nog een vrolijk kaartje met diverse die-cuts. De "Toes in the grass" vond ik zó leuk, dus die heb ik ook gemaakt, rechts onderin. ;-)


Onderste rand is washi tape, en daar weer een die-cut op. Embossingfolder gebruikt, en deze weer gemat op het regenboogpapiertje uit de paperpad.

Fijne dag allemaal!
Groetjes Cornelie


4 opmerkingen:

  1. Nice! Je eerste kaart is heel mooi geworden, echt leuk met drie dezelfde plaatjes en zo anders dan die van mij, leuk! En je tweede kaart is super vrolijk en geinig zijn die toes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het helemaal geweldig om te zien hoe iedereen aan de slag is gegaan. Je hexagon is een prachtige vorm; ik vind die reuzenrad plaatjes bij elkaar gaaf. Het heeft iets retro-achtigs; hou ik wel van :). Je tweede kaartje is ook zo mooi; leuk die teentjes :)
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De blinde schetskaart is gaaf! Had hem al bewonderd op je eigen blog.
    De tweede kaart is ook superleuk!!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen