donderdag 20 november 2014

Aftelkalender Gossamer Blue - Get Happy - Envelope Punch Board

Worden jullie ook zo 'Happy' van die leuke nieuwe scrapvellen en toebehoren van het merk Gossamer Blue dat Bij Oma Dee sinds kort verkoopt? Ik wel! Met alle drie de series heb ik al met veel plezier gewerkt. Toen ik Get Happy voor het eerst zag, wist ik direct wat ik ermee wilde maken: een aftelkalender. Zeker toen ik die leuke houten cijfers tegenkwam.

31 houten cijfers, slechts € 4,95

Officieel hoort een adventkalender volgens mij maar tot 25 december te gaan, je telt tenslotte af naar kerst. Maar ik wilde graag alle 31 cijfers uit het pakje gebruiken en koos ervoor af te tellen naar het nieuwe jaar.

Allereerst heb ik drie canvasdoeken geschilderd en aan elkaar bevestigd met scharniertjes. Ehhh nou eigenlijk heb ik dat niet zelf gedaan, maar mij vader hihi. Toen ben ik met voorbeeldenvelopjes en doosjes de indeling gaan maken. Ik heb de cijfers allemaal gewoon op volgorde gedaan. Wel zo makkelijk.




Aan beide zijkanten heb ik 8 envelopjes bevestigd met hier en daar een tag erin. De knijpertjes heb ik met een lijmpistool op het canvas geplakt. Dat zit wel zo stevig. Ik heb gewisseld tussen knijpertjes met en zonder een sneeuwster. Dat maakt het speels. 

Op het middelste bord heb ik gewisseld tussen tags, kleine doosjes (mbv. punch board) en pockets van Gossamer Blue. Het design papier is ook van Gossamer Blue Get Happy. De doosjes heb ik vastgezet met kleine magneetjes, zodat je ze er ook af kunt halen en het cadeautje eruit kunt halen, zonder je bord stuk te maken.



Wat ik er precies allemaal in ga doen weet ik nog niet. Misschien wel leuke opdrachtjes, tekstjes en hier en daar wat lekkers. Wel heb ik op beide kerstdagen een kerstlekkernij erin gedaan en op 31 december sterretjes voor Oud & Nieuw. Feestelijk detail. 

TIP
Als je kinderen hebt, zijn opdrachten natuurlijk leuk om erin te doen. Bijvoorbeeld 'Maak een mooie kerstbal voor in de boom', 'zing kerstliedjes' of 'versier de kerstboom'.





9 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend gaaf bord het is dat ik geen tijd meer heb maar anders maakte ik er een. Geweldig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk! Stoere kleuren, leuk uitgewerkt en de details zijn inderdaad lekker speels.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooi, jammer dat de kinderen de deur uit zijn, anders hadden wij een hele middag kunnen knutselen om iets dergelijks te maken,
    groetjes mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Had van de week al een heel verhaal getypt....maar ik ben er weer...
    Vind het echt een super mooi ding. Hoe bedenk je het toch weer. Wat een werk, en het ziet er zoals altijd tip top uit! Heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is leuk, Nadine, ook omdat je vader je hierbij heeft geholpen (-:
    Staat zeker heel goed in jullie huis. Veel plezier met aftellen straks!

    BeantwoordenVerwijderen