zondag 3 mei 2015

Moederdag challenge!

Goedemorgen,

Vandaag voor het eerst sinds lange tijd weer eens een challenge op het Bij Oma Dee blog. Volgende week zondag is het Moederdag en daar wilden we graag extra aandacht aan besteden. Daarom hebben we allemaal iets leuks gemaakt om met Moederdag cadeau te doen.

Nadine houdt even een kleine pauze, omdat ze heel druk bezig is in haar pas opgeleverde huis :-)

Cornelie maakte een prachtige cadeauset in rozenrood:


Het cadeautje is in mooi rozenpapier ingepakt. Dit werd het uitgangspunt voor het label, en het doosje.


Het label heb ik gesneden met die-namics van My Favorite Things.
Daarop een frame, ook van MFT. Stempel erachter, en de roos er verhoogd opgeplakt.
Op het rode label heb ik de roos eerst gestempeld met de "Kissing techniek".
Dit houdt in, met een stempel op een stempel stempelen, en deze op het papier stempelen.
Het effect vond ik zo zo, en daarom heb ik de roos nogmaals ook met wit gestempeld. Dit vond ik beter ;-)

Het doosje heb ik met de Silhouette gesneden. Voor mij echt een uitkomst om doosjes te maken.
Gevuld met chocolaatjes, in de vorm van...een roos!
De papaver kwam het dichtst bij een roos, en deze heb  ik ook met een die-namic van MFT gemaakt. Een mooie eyecatcher op het doosje.


In Judith's doosje passen 8 koffiesticks:


Voor acht sticks oploskoffie maakte ik een doosje met behulp van mijn Envelope Punch Board.
Nadat ik bepaald had hoe groot het doosje moest worden, kon ik met DEZE rekenhulp de pons- en vouwlijnen precies laten berekenen. Easy peasy. 
Het doosje is versierd met het papier uit iDEE&post maart/april. Het papier leende zich hier perfect voor net als de stans, die ook in het pakket zat.


Miranda heeft een Explosion Box gemaakt:


De inspiratie voor de explosion box vond ik op Pinterest. Het is eigenlijk een dubbele explosion box, doordat het een doosje in een doosje is, en dat vond ik extra leuk. Ik heb het doosje aangekleed met papiertjes uit een blokje van Chickaniddy Crafts - Yippee. Nou, het blokje is met recht Yippee! wat een vrolijke kleurtjes en leuke printjes. De net nieuw binnengekomen touwtjes van Hemptique mochten natuurlijk ook niet ontbreken. En in het doosje zit een schattig blikje met lekkere handcrème.

Wat ga jij maken voor jouw (schoon-)moeder?
Je kunt je creatie tot en met zaterdag 16 mei linken onderaan deze blogpost.
Zondag 17 mei maken wij de winnaar bekend en die wint dit leuke pakketje met het papierblokje Yippee van Chickaniddy Crafts, Hemptique touw en vensterzakjes.


Succes en groetjes van het DeeTee!

NB: wij beseffen dat Moederdag niet voor iedereen een blije dag is.
Sterkte voor allen, die hun (schoon-)moeder moeten missen!!!


13 opmerkingen:

  1. Superleuk zijn deze spring boxjes Miran. Wat mooi gemaakt! En heerlijk vrolijk papier. Heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er weer allemaal fantastisch uit dames.
    Aan inspiratie geen gebrek.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig, die explosion box! En dat papier is echt Yippee!
    Jammer dat ik uitgesloten ben van deelname... haha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn jullie toch allemaal getalenteerd; wow! Vind het een superleuke challenge. Ik ga mijn best doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi IK had onlangs dit hart gemaakt voor mijn moeder. IK ben benieuwd wat jullie ervan vinden. IK heb het hart een paar weken geleden al gemaakt maar mijn moeder krijgt hetzondag aan haar cadeautje. IK hoor wel. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat super leuk dat er weer een hele leuke challenge is. Met prachtige voorbeelden. Graag doe ik mee met mijn pillowbox die ik voor mijn moeder gemaakt heb.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Judith wees mij op deze leuke challenge. Ik doe graag mee met het kaartje voor mijn mama.
    Groetjes
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat gezellig dat jullie deze moederdag challenge georganiseerd hebben.
    Prachtige voorbeelden zijn er gemaakt door het DT.

    Groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben een beetje te snel geweest met mijn link naar mijn kaartje. Kan ik deze nog veranderen of kunnen jullie dat doen?
    Alvast bedankt.
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ilse, misschien kan je je creatie gewoon opnieuw linken? Haal ik die andere link er wel uit.

      Verwijderen
    2. Zal ik doen !!!! bedankt.
      Ilse

      Verwijderen
  10. Schrik niet maar het is gelukt om iets te maken
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel handig dat ie verlengd is! Onze laptop doet het weer ;). Jullie voorbeelden zijn gevarieerd en leuk!

    BeantwoordenVerwijderen