donderdag 15 oktober 2015

Wat is nu eigenlijk Project S?

Ik hoor het nog regelmatig als ik in de winkel een workshop geef: Wat is nu eigenlijk Project S? 

Tijd voor een toelichting :)

Project S staat voor Project Scrapbooking. Een combinatie tussen Pocket Page Scrappen (van die hoezen met vakken) en gewone 30,5 x 30,5 layouts. Ik vind scrappen ontzettend leuk om te doen en ik vind het misschien nog wel leuker om andere mensen er enthousiast over te krijgen. Daarom hebben Miranda en ik begin dit jaar besloten onder de noemer Project S een project op te starten om jullie weer/vaker te laten scrappen. 

Een voorbeeldpagina uit mijn jaarboek (Nadine)
Het jaarboek: Through the Year
Een jaarboek maken met de leuke lijn van Echo Park Through the Year is het eerste onderdeel van Project S. De deelnemende dames hebben een pakket gekocht met materialen en krijgen elke maand een nieuwsbrief met tips, ideeën en adviezen om het jaarboek bij te werken. Uiteindelijk staat iedereen vrij om hier iets of niets te doen. Er zijn bijvoorbeeld dames die foto's van een jaar eerder verwerken en anderen pikken er speciale gelegenheden uit om te scrappen. In de besloten Facebookgroep kunnen ze elkaar inspireren en laten zien wat ze zoal hebben gemaakt. 



Een andere spread met een heel andere uitstraling.

Workshops: Project S Scrapmarathon
Omdat niet iedereen er elke maand aan toe komt, en natuurlijk ook gewoon voor de ontspanning, gezelligheid en de leuk, geven we om de maand een workshop. Hierin kun je aan de slag gaan met een aantal uitdagingen en je krijgt bovendien een mooi pakket materialen. Met een klein groepje is het heerlijk scrappen geblazen op deze zaterdagen. En in de maanden dat er geen workshop is, kun je lekker croppen aan de grote tafel.

We zitten inmiddels al in oktober en mijn jaarboek is gegroeid tot een tweede album. Maar wat is het leuk om daar doorheen te bladeren. Ik was sommige dingen uit januari alweer bijna vergeten. Een moment van bewustwording!

Dit is zo leuk aan een jaarboek maken:

  • Je legt herinneringen vast voor later/voor je kinderen/voor jezelf
  • Ook de gewone dingen des levens komen aan bod in je boek: herfstbladeren, een kop koffie, je favoriete winkel...
  • Het is een heerlijk creatieve uitlaatklep: je maakt er helemaal je eigen ding van
  • Scrappen is ontspannen: niet altijd natuurlijk, maar meestal wel!
  • Je maakt veel meer foto's
  • Je (her)gebruikt veel hobbymaterialen die je nog hebt liggen

Volgend jaar zou ik er het liefst mee doorgaan. In welke vorm ik dat voor Bij Oma Dee ga doen, daar zijn we nog over aan het brainstormen. Als jullie vragen, ideetjes of suggesties hebben, dan horen we het graag!

PS de eerstvolgende Project S scrapmarathon is op 28 november. Dus lijkt het je leuk om een keer kennis te maken met scrappen, of heb je nog stapels foto's liggen die je nodig eens moet verwerken, dan ben je van harte welkom!

5 opmerkingen:

  1. Je hebt mij ook aangestoken. Heel erg leuk om te doen. Iets meer tijd er in steken zou leuk zijn...maaaarrrr m'n Zweden boek is af!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk!! Ben zelf bezig met mijn 'project plakboek' wordt tijd dat ik daar ook weer eens aan ga werken....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. We hebben elke laatste zaterdag van de maand een Project S dag. De ene maand is het een inlopen en aanschuiven dag (kan je lekker met je eigen spulletjes aan de slag) en de andere maand een scrapmarathon, compleet met een pakket materialen en opdrachten. Op de website kan je bij workshops alle informatie terugvinden. Groetjes, Miranda

      Verwijderen