zondag 8 november 2015

Foam Ball Clay....


...wat moet je er mee?!

Nou dat zullen wij hier op dit blog laten zien. Allemaal verschillende leuke ideetjes om dit materiaal op een leuke originele manier te gebruiken!

Het zat in de iDEE&post voor november/december.
Nu hoef je niet gelijk aan sneeuw of kerst te denken...denk bijvoorbeeld eens aan... de geboorte van een jongetje!


Dat is wat ik heb gedaan met dit grappige goedje!
Een beschuitje met muisjes gemaakt!


Als basis CardShoppe "Peanut Cluster" gepakt en daarop een kleiner stuk CardShop " MarshMallow". De onderste rand met een embossingmal van Cuttlebug gemaakt. 
Gaatjes langs het bovenste gedeelte geprikt.


Het beschuitje zelf heb ik met diverse maten cirkel stansen gemaakt, en een hap eruit met een scalloped cirkel pons. Labeltje is een onderdeel van Blue Print 2 van My Favorite Things.
Lintje uit eigen voorraad. 
Het foam uit het potje geschraapt, een beetje warm gekneed, en het gelijkmatig op m'n beschuitje gesmeerd. Het moet wel even goed drogen!


Lintje met knoopje om het af te maken!

Binnenkort verschijnen er nog wel een aantal ideetjes met deze foam!

Veel plezier ermee!
Groetjes Cornelie


22 opmerkingen:

  1. Ziet er leuk uit. Een gaaf idee met dat foamclay. Ik had het al ergens gezien in winkels maar wist totaal niet wat het precies was.
    Dank je wel voor deze uitleg.

    Groetjes Dora

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, dat is ook een erg leuk idee!
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goed idee! Ik heb er van 't weekend mee 'gespeelt' tijdens een scrapweekend met anderen. Het is niets voor mij, heb 't potje weggegeven aan Maria ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben heel benieuwd wat jullie met dit materiaal gaan maken, dit idee is in ieder geval al héél erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een betere reclame voor dit goedje is er niet. Geweldige originele kaart heb je er mee gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super gave kaart, lijkt me leuk spul !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeeetje Cornelie, wat is dit superrrrrrrrrrr leuk!!!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gaaf kaartje. Wat komen er toch veel knutselspulletjes uit en jij weet er direct iets leuks mee te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gaaf idee om de foamball-clay op deze manier te gebruiken Cornelie. Ik heb inderdaad alleen nog maar de witte variant gebruikt als sneeuw...;p Bedankt voor de inspiratie...
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk Cornelie....een echte beschuit met muisjes!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gaaf idee dat beschuit met muisjes, hele leuke kaart ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gaaf idee dat beschuit met muisjes, hele leuke kaart ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit is echt heel leuk gemaakt Cornelie!
    Je hebt me weer weten te inspireren.

    Groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. 't Is zulk grappig spul om mee te werken! Leuk gedaan! Ben benieuwd welke ideeën je nog meer hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Topper! Aan het aantal reacties te lezen, was dit precies waar men op zat te wachten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super Cornelie! Ik vind je kaartje zo gaaf en de uitleg superhandig. Ga hem even delen in de iDEE&post groep op Facebook.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Haha het eerste wat mijn man zei bij het zien van de klei in de kit: "leuk voor een beschuit met muisjes kaart....." Hij heeft er kijk op want je kaartje is echt super goed gelukt!!! Ik heb er zelf gisteren ook mee gewerkt, maar dan voor een kerstkaartje. Het ligt nu te drogen en vanavond maak ik mijn kaartje af! Dan zet ik hem in de iDEE&post groep op Facebook.....

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hartstikke gaaf de beschuitkaart, wat een gaaf idee, plakt de klei vanzelf op het papier??
    liefs petra thanks voor de inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja! Je drukt t zo op t papier en dan laten drogen!

      Verwijderen
    2. Ja! Je drukt t zo op t papier en dan laten drogen!

      Verwijderen