dinsdag 1 december 2015

#1 Technics on TuesDEE - Fuse your cards!

Nou daar gaan we dan! Een hele maand feest op iDEE&blog. Ik mag de aftrap verzorgen op deze technische TuesDEE. Day doe ik me een leuke Fuse-kaart die we laatst hebben gemaakt tijdens een workshop Moderne kerstkaarten. Hij is hot, die fuse. Letterlijk en figuurlijk. Ook dat hebben we ervaren.

De Fuse tool (let op dat je de EU-versie koopt) kennen we inmiddels misschien al wel. De scrappers en PL'ers onder ons zullen er vast van gehoord hebben. Maar ik wil jullie vandaag laten zien dat je ook op je kaarten leuke dingen kunt doen met deze tool van We R Memory Keepers.

Wat heb je nodig?
  • Fuse tool + toebehoren
  • Plastic zakje (geschikt voor de fuse)
  • Paper pad en cardstock naar keuze
  • Sequins in bijpassende kleuren
  • Stempeltje
  • Eventueel: embellishments
NB De kurken herten hebben de kaart uiteindelijk niet gehaald, en zijn hier dus alleen voor de sier ;)


Je begint met een stukje papier in het hoekje van het zakje.



Je 'fuset' een lijn naast het stukje papier, helemaal tot bovenaan...



Vul het vakje naast je papiertje met een schepje (theelepel) sequins. 
Je kunt ook sterretjes, kraaltjes, etc toevoegen.
Maak de openingen dicht met de fuse.



Voeg boven de eerste laag een tweede laag papier en sequins toe.


Fuse de bovenkant dicht.., 


En voilá! Zakje gevuld... pimpen die kaart!


Het eindresultaat van een zakje op een kaart.
Extra iDEEtjes:
  • Gebruik koffie of thee in je zakje
  • Maak driehoeken in plaats van rechthoeken
  • Verstop een tekstje in een van de vakjes

Wat kun je zelf nog bedenken? Wees creatief!

----------------------------------------------------------------------------

Doe je mee aan kraak de code, dan is dit het cijfer van vandaag: 
Heb je alle 31 cijfers compleet? Stuur je antwoord naar miranda@bijomadee.nl. Wie weet win jij een gratis iDEE&post pakket.




24 opmerkingen:

  1. Ik kende het nog niet, maar het ziet er super leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk ding die Fuse, de verwerking op de kaart zeker gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohwie... had t woord "fuse" al wel eens voorbij zien komen en toen dacht ik... wat moet ik... als kaartenmaakster.. nou met een fuse... nou.. nu weet ik t wel... wat gaaffffff.... Ik hou wel van dit soort moderne kaarten:))))) Groetjes Aletta

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een superleuke tool om mee te werken. Deze staat zeker op mijn verlanglijstje! Dank je wel voor de inspiratie. Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuke kaart, en een leuk idee zo.
    groetjes rian

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb de fuse nu zelf en ook al gebruikt. Super eenvoudig in gebruik...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb de fuse nu zelf en ook al gebruikt. Super eenvoudig in gebruik...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Misschien moet ik toch maar niet iedere dag kijken.... Zo wordt mijn verlanglijstje wel erg lang haha..... Leuk gebruikt op een kaart, super voorbeeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik weet al hoe het gaat en ik krijg hem a.s maandag voor mijn verjaardag dus kan ik eindelijk aan de slag.
    Geweldig leuke post.
    Ben benieuwd naar morgen
    Fijne dag allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit wordt echt een 'begin de dag met Oma Dee' maand :).
    Super om als eerste een post met de fuse tool te zien! Ik ben er thuis ook gelijk mee aan de slag gegaan. Zó blij met deze aankoop! Die zou iedereen in z'n basisassortiment moeten hebben ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk idee hoor. Ik heb geen fuse, maar wie weet, ooit...
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja heb hem vorige week gekocht dus ik kan het leuke idee gaan uitwerken... bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Daar gaan we dan, hopelijk ga ik het niet vergeten iedere dag, want tja er kan altijd iets tussen komen. Maar we gaan ons best doen. ;-)
    Dit is een hele mooie aftrap. Oeps ik kende dit nog niet, wat leuk zeg!!! Leuk idee!!!
    Gr Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een gaaf apparaat! Had ik nog niet eerder gezien....de kerstman maar eens lief aankijken!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jaaaa.... zo leuk de fuse. Ik heb m al eens gebruikt op een 30 x 30 lo. Maar een kaartje is ook een leuk idee !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jaaaa.... zo leuk de fuse. Ik heb m al eens gebruikt op een 30 x 30 lo. Maar een kaartje is ook een leuk idee !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Goede aftrap! Wat een leuke en moderne kaart is dit geworden!! Ik dacht dat ik de 'fuse' niet nodig had maar begin nu toch wel heel erg te twijfelen....

    BeantwoordenVerwijderen
  19. gave techniek, leuk ook op de kaart zo! en wat een tof idee van de code deze maand. ga mijn best doen hem compleet te krijgen! groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een handige tool. Daar kun je leuke dingen mee doen. Prachtige kaart hebben jullie gemaakt.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oeh wat gaaf! Deze kaart is geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zo leuk je kaart! Wil deze zeker ook eens maken. Super mooi gemaakt!
    Moet zelf nog aan de slag met de Fuse...O, das een mooi idee voor volgende week zondag ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik heb hem gemaakt! zo leuk :)
    Hij staat op mijn blog http://creatiesvansylvia.blogspot.nl/ voor wie het leuk vind om te kijken ;)

    BeantwoordenVerwijderen