donderdag 10 december 2015

#10 ThursDEE Tutorial - Flocking Powder

Hoi,

Voor deze ThursDEE Tutorial wil ik jullie laten zien hoe je kunt werken met Flocking Powder. Het is niet nieuw op de markt, maar wel nieuw in de (web)winkel. Flocking Powder bestaat, denk ik, uit hele fijne vezeltjes en in dit geval zit er glitter doorheen gemengd.

Na heel veel mislukte probeersels, kwam ik erachter dat ik niet genoeg geduld heb. Als je wil dat het spul goed blijft zitten, moet je gewoon even een uurtje wachten. Als je daar eenmaal achter bent, werkt het als volgt:


Je hebt papier nodig, lijm en flocking powder. Ik ga bergen maken met sneeuw op de toppen.


Ik heb eerst de "bergen" uitgesneden en heb met de lijmpen de gedeeltes waar de sneeuw moet komen ingesmeerd. Vervolgens lekker dik flocking powder erop strooien.


Uurtje wachten (pffffff wat duurt dat lang!) en dan met een kwastje voorzichtig de overtollige flocking powder wegvegen. 


En dan heb je een mooi velours-achtig laagje op het papier (sorry dat je dat op de foto niet zo goed kan zien, maar het voelt echt lekker zacht aan geloof me)


De bergen op de basiskaart geplakt met daarop een lichtblauw stippeltjes papiertje. De voorste bergen verhoogd opgeplakt, voor het ruimtelijke effect. Lieve hertjes in de bergen :-))


En sterren natuurlijk. Het is tenslotte vroeg donker in de winter ;-)) Maar ik mis nog wat! Een klein beetje rood misschien?


Ja hoor dat is het, rood/wit gestreept touwtje erom en nog een paar belletjes eraan en klaar is het kaartje!

Doegieeeeee,
Miranda

***

Doe je mee aan kraak de code, dan is dit het cijfer van vandaag:
Heb je alle 31 cijfers compleet? Stuur je antwoord naar miranda@bijomadee.nl. Wie weet win jij een gratis iDEE&post pakket.




18 opmerkingen:

  1. ik had de eerste keer ook niet genoeg geduld met et flock dus ik begrijp je heel goed, maar ben ook blij dat ik niet de enige ben hihi.
    je kaartje is erg leuk , zo zie je eenvoud is ook mooi.
    groetjes rian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ontzettend leuk kaartje.. en wat kan geduldig zijn, lastig zijn he.. Liefs Sylvia xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kaart! Ik ken dit spul nog niet, maar ik heb weer wat voor mijn wensenlijstje, alhoewel, het is ondertussen al een LIJST! Haha.
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuk spul lijkt me dat! Leuk gedaan Miranda! En een uur kan inderdaad heel lang duren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk spul! Maar een uur?! Daar heb ik heen geduld voor hoor haha. Kan dat niet versneld worden met een heattool ofzo?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien wel Miranda, maar dat heb ik niet getest.

      Verwijderen
  7. Goede zen oefening ;), oeps... leuk resultaat maar ik geloof dat ik hier geen geduld voor heb!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha je wordt er helemaal niet zen van....ik wacht en ik wacht en ik wacht ;-))

      Verwijderen
  8. Heel erg leuk resultaat, maar dat uur geduld hebben...pffffff :-)
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig heb ik altijd meerdere projecten in de maak (zeker deze maand haha), dus ben ik maar eerst wat anders gaan doen. Dan is een uur ineens zo om.

      Verwijderen
  9. Wat een lief kaartje! Heel aaibaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig gedaan! Echt een hele mooie kaart!
    Gr Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schitterende kaart, mooie winterse scene gemaakt. super!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk gedaan en inderdaad, dat touwtje maakt het af!
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen