dinsdag 15 december 2015

#15 Technics on TuesDEE - Waterverven met Johanna van Scrap Enzo

Het is technics on TuesDEE bij Bij Oma Dee en vandaag ben ik gevraagd om als 'vriendin van de show' een blogpost te maken. Mijn naam is Johanna en ik ben dol op het maken van layouts. Vrolijke papiertjes, kleurrijke embellishments, waterverf en natuurlijk foto’s. In mijn creaties heeft mijn familie de hoofdrol, mijn dochter Floortje (3) staat vaak op roze én bloemige lay-outs. Door mijn zoontje Koen (1) heb ik de stoere stijl herontdekt, voor zijn foto’s gebruik ik graag donkere kleuren.

Verder maak ik af en toe een mini-album over belangrijke gebeurtenissen of vakanties. Zo nu en dan staat op mijn blog:www.scrap-enzo.blogspot.nl ook wel eens een kaartje. Mijn scrapstijl is voornamelijk kleurrijk, met veel laagjes (die ik met een nietmachine aan elkaar niet) een beetje rommelig en vooral veel waterverf! Het kan dan 
ook niet anders dan dat de techniek van vandaag in het teken staat van WATERVERF.

 Om deze grappige foto (gemaakt tijdens de DEEmodag van afgelopen zaterdag) te scrappen, gebruikte ik een basisvel en meerdere stukjes dessinpapier. Door te scheuren, stapelen en het toevoegen van bijvoorbeeld doilies, gaas of vellum krijg je een laagjesondergrond. 
 Vervolgens haal je de laagjes van je basisvel af en dan begint het feestje. Lekker spetteren met waterverf! Ik gebruikte dit keer 1 kleur, maar je kunt natuurlijk ook met verschillende kleuren werken. Wil je meer waterverftechnieken van mij leren? Op zaterdag 27 februari geef ik een workshop waarbij je 2 layouts (of meerdere kaarten) gaat maken. Meer weten, kijk dan HIER. 
 Als de waterverf droog is, leg je de laagjes weer terug op het basisvel. Ik niet de laagjes altijd vast, maar je kunt ook lijm of tape gebruiken. 
 Nu kan de foto er op en maak je de layout af met mooie embellishments. 
Mijn layout is weer in de stijl van het scrapbookpakket Scrap EveryDEE dat je vanaf nu kunt bestellen bij Bij Oma DEE. De kit wordt in februari 2016 verzonden!  Let op: dit zijn niet de spullen in het pakket, maar een suggestie van het soort producten dat je tegen kunt komen. 
Twijfel je nog om Scrap EveryDEE te bestellen? Misschien trekt dit je over de streep...
  • In het pakket zitten materialen van merken die je waarschijnlijk nog niet hebt (omdat ze veelal nog niet in Nederland te koop zijn)
  • Elke maand een nieuwsbrief, dus elke keer een inspiratieboost! En natuurlijk een gezellige (besloten) facebookgroep
  • Geen thema, zodat je elk moment van het jaar kunt scrappen met de foto's die jij bij het moodboard vindt passen.

Meld je je aan voor 25 december (leuk kerstcadeautje ;)), dan maak je bovendien kans op een gratis pakket. 
Leuk dat ik je vandaag mocht inspireren!
Groetjes, Johannawww.scrap-enzo.blogspot.nl

--------------------------------------------------------------------

Doe je mee aan kraak de code, dan is dit het cijfer van vandaag: 
Heb je alle 31 cijfers compleet? Stuur dan je antwoord naar miranda@bijomadee.nl.
Wie weet win jij een gratis iDEE&post pakket!



10 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig leuke post. Ik gebruik distress inkt (ook een soort pigment die je met water kunt gebruiken) vaak om achtergrondjes te maken. Maar het is ook leuk om dit te gebruiken op designpapier. Een LO maken, dat heb ik nog niet eerder gedaan. Tijd om dat eens te proberen! Groetjes Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super post weer. Ik schreef net bij Johanna wat een super leuk team hebben jullie. Geweldige lo Johanna.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat hebben we zeker Thamar, en het is ook zó gezellig :)

      Verwijderen
  3. Een leuke post, iedere dag weer. Heerlijke vrolijke kleuren.
    Ik zie echt vele variaties van creativiteit voorbij komen afgelopen weken. En dan zijn we nu nog maar op de helft, gaaf hoor!!!
    Gr Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Blijven kijken hoor Anita, er komt nog veel meer leuks.

      Verwijderen
  4. Mooie lay-out. Heel leuk met dat waterverf. Geeft een leuk effect.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk hè Dora, zag vanmiddag in de winkel dat de hele tafel onder de gekleurde spetters zit haha, maar dat maakt niet uit. Het is erg leuk om Johanna bezig te zien.

      Verwijderen
  5. Jij hebt er een heel eigen stijl in, ontzettend leuk! We gaan even nadenken over de workshop op 27 feb!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet te lang wachten hoor Maartje, hij loopt heel snel vol ;-)

      Verwijderen