dinsdag 22 december 2015

#22 Technics on TuesDEE - Monochromatic stempelen

Hoi,

Vandaag wil ik jullie wat voorbeelden laten zien van kaartjes die ik heb gemaakt door middel van monochromatic stempelen, oftewel in één kleur. Je hoeft trouwens niet persé te stempelen, je kan ook allemaal verschillende stansen in één kleur gebruiken. Kijk maar eens op Pinterest, voorbeelden te over.

Ik ben weer lekker bezig geweest met de Letter to Santa stempelset van Tim Holtz. Als basis heb ik gekozen voor Card Shoppe Icy Mint en Santa heb ik gestempeld met VersaMagic Aspen Mist (de foto's zijn helaas een beetje donker uitgevallen, sorry daarvoor). Voor een extra diepte-effect, heb ik Santa ook een keer eerst met VersaMagic White Cloud gestempeld en vervolgens met Aspen Mist, waarbij ik de stempel iets verschoven heb. Dit heet schaduwstempelen. Het is heel leuk om dit ook eens met een achtergrondstempel te doen, dan is het net of het motief naar voren komt.


Zien jullie het verschil?


De basis van hierboven heb ik uiteindelijk nog een keer gemaakt, waarbij ik ook de tekststempel uit de set in dezelfde kleur heb gestempeld en de tekststempel Post Card in een iets donkerder blauwe tint, VersaMagic Aegean Blue. Het kersttakje is gewoon groen, zoals het hoort. Het geheel gemat op een zwarte basiskaart en nog wat sequin sterretjes en een touwtje gebruikt om het af te maken.


Bij deze kaart ben ik bezig geweest met Card Shoppe Taffy en VersaMagic Sage. De tekststempel is er één van MFT en is gestempeld met VersaMagic Spanish Olive. Santa's mooie kop is gemat op een cirkel van American Crafts Pow! glitter cardstock.


De laatste kaart is ook Card Shoppe Taffy in combinatie met VersaMagic Sage. Hier heb ik de tekst en het takje gestempeld met VersaMark en geëmbosst met Angel Wings Jade embossing poeder van Lindy's Stamp Gang. Dit is een two tone embossing poeder, in dit geval wit met een groene glans. Het randje van de kaart heb ik ook bewerkt met het embossing poeder. Sneeuwsterren erop, klaar!

Groetjes,
Miranda

***

Doe je mee aan kraak de code, dan is dit het cijfer van vandaag:
Heb je alle 31 cijfers compleet? Stuur je antwoord naar miranda@bijomadee.nl. Wie weet win jij een gratis iDEE&post pakket.




9 opmerkingen:

  1. dit ziet er wel heel mooi uit
    groetjes rian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi gestempeld. Mooie kaarten ermee gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw mooi zijn ze geworden. En die stempelset mijn favoriet. Ik heb er voor deze kerst ook al menig kaart mee gemaakt.De Santa kun je echt mooi gebruiken bij deze manier van stempelen. Prachtig Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helemaal geweldig Miranda, en dan steeds iets anders met dezelfde stempel.
    Gr Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk om de variaties te zien, lekker bezig geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik snap er geen (kerst)bal van. Maar ik zeg, workshop.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Elke dag even gespiekt op het blog, maar geen tijd gehad om te reageren. Gaaf effect om eerst met wit te stempelen, geeft stukje diepte!

    BeantwoordenVerwijderen