donderdag 3 december 2015

#3 ThursDEE Tutorial " Swingcard"



Hoi allemaal!



Vandaag voor de DEEcember Daily, een tutorial. Ik wil jullie laten zien hoe je een Swingcard maakt. Zelf had ik deze nog nooit gemaakt, maar het is niet moeilijk, en het resultaat is weer eens wat anders, en daar houden we van!

Als eerste snijd je van niet al te zwaar Cardstock een stuk van
17,5 x 14 cm

Dit ga je in vlakken verdelen van 3,5 x 3,5 cm in dun potlood.


Daarna snijd je de blauwe lijnen (werk precies!), en ril je de roze lijnen.
Vouw de ril lijnen goed met een vouwbeentje, beide kanten op, zodat de kaart (het middelste gedeelte) goed kan "swingen".

De basis is nu klaar!
Je kunt de kaart naar eigen inzicht versieren!


Ik heb voor kerst gekozen. Ook voor eenvoud. Je kunt beide vlakken van het middelste gedeelte versieren, maar denk er wel om dit niet te dik te maken.  Zo kan je de kaart ook makkelijk in een envelop krijgen.


De stempel heb ik ook nog daarna met een glitter embossingpoeder bewerkt. Mooi effect geeft dat.



Ik heb nog twee Fishtails gebruikt, en van Vellum een sneeuwster.
De achterkant heb ik wit gelaten, want dan kan je daar nog wat schrijven.



Ik hoop dat het duidelijk is, en anders hoor ik het graag. Veel plezier met misschien weer eens een andere vorm!

Groetjes Cornelie



----------------------------------------------------------------------
Doe je mee aan kraak de code, dan is dit het cijfer van vandaag; 
Heb je alle 31 cijfers compleet? Stuur dan je antwoord naar miranda@bijomadee.nl.
Wie weet win jij een gratis iDEE&post pakket!



20 opmerkingen:

  1. Leuke tutorial, heb ik inderdaad nog nooit gemaakt. Ga het eens proberen! Je hebt er ook echt iets moois van gemaakt Cornelie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb er ook nog nooit zo een gemaakt, leuk model is het! En ondanks de eenvoud, vind ik hem af! Leuk is 'ie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf model zeg, ziet er echt mooi uit!! Leuk, ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hele leuke kaart, en een duidelijke uitleg nu nog wat tijd en dan ga ik hem ook een leer maken.
    groetjes rian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal leuk, bedankt voor de duidelijke uitleg:)))
    Groetjes Aletta

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ga hem ook proberen, fijn de uitleg !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ga hem ook proberen, fijn de uitleg !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, super leuk, ga ik zeker maken!

    Groetjes, Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super leuk dit model kaart, ik heb hem dan ook maar mee genomen, deze ga ik vandaag eens maken, bedankt voor het delen
    groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk modelletje. Dankjewel voor de uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dank voor de duidelijke tutorial...ik ga ermee aan de slag!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig, heel mooi model, en super uitgevoerd. Deze kan ook op mijn to do lijstje.
    Dankjewel.
    Gr Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nog even en we swingen met z'n allen! :) Leuke en duidelijke tutorial!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Superleuk.... dit kaartje wilde ik al zo lang eens maken

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hij is leuk! Ik ga hem proberen. Bedankt voor je heldere uitleg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke kaart !!! Bedankt voor je uitleg.

    Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk! Ik ga het zeker eens proberen. Ik kijk altijd met bewondering naar bijzondere modellen en uitvoeringen en vraag me altijd af hoe iemand het voor elkaar krijg. Fijn die tutorial :) dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie kaart. Jou idee in mijn dummie gezet. Ik heb zoiets al eerder gemaakt, maar deze is makkelijker om te maken omdat je alleen maar vlakken van 3,5 bij 3,5 hebt, Bedankt. groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuk model. Ga hem zeker een keertje proberen.
    Liefs,
    Kitty

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuk model. Ga hem zeker een keertje proberen.
    Liefs,
    Kitty

    BeantwoordenVerwijderen