dinsdag 8 december 2015

#8 Technics on TuesDEE - Gastblog van Monique

Hoi,

Vorige maand hadden we een workshop Mixed Media, gegeven door Monique. Heerlijk een dag kliederen met distress inkt, texture paste, embossing powder enzovoorts. Het was een groot succes en er komt in het nieuwe jaar dan ook zeker een vervolg op de workshop.


Monique heeft speciaal voor jullie een gastblog geschreven over hoe je nou zo'n gaaf mixed media Kerstlabel maakt.

  
Ik ben begonnen met een manilla tag van Ranger te bewerken met distress ink. Dit doe je met een blendingtool en foampad.
Als eerste heb ik de kleur Salty Ocean lichtjes over het bovenste 2/3 gedeelte van de tag geblend. Daaroverheen aan de randen tot bijna naar het midden de kleur Faded Jeans. Vervolgens heb ik Chipped Sapphire (dit is de donkerste kleur) alleen aan de randen en bovenaan aangebracht. En tenslotte heb ik Wild Honey (geel) via de randen naar het midden van de tag geblend.
Onderaan heb ik Picket Fence distress paint aangebracht. Nu moet je de tag goed drogen met een heat tool. Je kunt eventueel ook nog wat water druppelen (niet te veel) over de ink voor een leuk effect.
Distress inkt reageert altijd op water.


Toen de inkt goed gedroogd was, heb ik met een sterrenstempel en embossing inkt, sterren op de tag gestempeld en deze bestrooid met embossing powder Angel Wings Jade. Dit is een embossing powder van Lindy's Stamp Gang en er zit een hele mooie groenige glinstering in. Vervolgens de embossing powder smelten met de heat tool. Mijn sterrenstempel komt van de stamp set Christmas Nostalgia van Tim Holtz. Met een shadowpress debossing folder van Tim Holtz heb ik het woord wishes gedebost met een stansmachine. Dit geeft een leuk schaduw woord.
De randen van de tag heb ik over de inkpad Chipped Sapphire gehaald en er vervolgens embossing powder Angel Wings Jade over gestrooid. Dit heb ik weer gesmolten met de heat tool, zodat je een mooie glanzende donkere rand krijgt.


Een Bird Crazy stempel gestempeld op distress watercolor cardstock. Deze gekleurd met Festive Berries distress inkt, dit doe je met een waterpenseel.
Het kerstmutsje komt van de stempelset Crazy Things. Kerstboom gestanst met Tim Holtz Woodlands Thinlits en een beetje Picket Fence distress paint aangebracht voor sneeuw effect.


Woordje Christmas gestanst. Crinkle ribbon een beetje vochtig gemaakt, bewerkt met de sterrenstempel met Festive Berries distress inkt, gekreukeld en gedroogd.
Op de rand van de kerstmuts en onder op het wit van de tag heb ik Neon Amplify aangebracht en met de heat tool laten "poppen". Dit geeft een leuk sneeuw effect. Als laatste alle onderdelen op de tag plakken.

 Veel succes!

Wil je het ook eens zelf proberen? De meeste benodigdheden die Monique heeft gebruikt, zijn verkrijgbaar in de webwinkel. Je vindt ze HIER.

Groetjes,
Miranda

***

Doe je mee aan kraak de code, dan is dit het cijfer van vandaag:
Heb je alle 31 cijfers compleet? Stuur je antwoord naar miranda@bijomadee.nl. Wie weet win jij een gratis iDEE&post pakket.

18 opmerkingen:

  1. Bedankt voor de duidelijke beschrijving, Monique! Heel leuk om te zien hoe dit tot stand komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig label. Leuke tutorial. Mooie technieken.
    Liefs,
    Kitty

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk! Mooi al die kleuren inkt en stempels. Ook het stippeltjes lint erbij! Ik hoop in het nieuwe jaar wel bij je aan te kunnen schuiven!
    Leuk deze blogpost! Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig...helaas heb ik de meeste spullen (nog) niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk! Mooi al die kleuren inkt en stempels. Ook het stippeltjes lint erbij! Ik hoop in het nieuwe jaar wel bij je aan te kunnen schuiven!
    Leuk deze blogpost! Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super gedaan Monique! Mooie en duidelijke tutorial!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi tutorial Monique! En een superleuke tag. Gr. Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. o deze is ook leuk uitvoerbaar voor mijn DD!
    Op mijn blog is alles te volgen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Duidelijke uitleg, mooie uitwerking! Super gedaan! Lijkt me een leuke workshop!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ziet er leuk en gezellig uit
    groetjes rian

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Miranda,
    Ik vond het echt een super workshop! Monique had het goed voorelkaar.
    in één woord: GEWELDIG!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een hele goede uitleg, ziet er geweldig mooi uit!!! Wat je allemaal niet met distress inkt kan doen...
    Gr Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh dit is supergaaf. Prachtig gemaakt.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel knap! Leuk blogbericht, Monique.
    Bedankt dat je de DEEcember maand zo opvrolijkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Bedankt voor de leuke reacties.
    Ik vond het heel leuk om te doen.
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen