zaterdag 2 april 2016

Scrap EveryDEE: Zelf pocket page kaartjes maken

Hoi! Leuk dat je vandaag even het blog van Bij Oma Dee checkt voor de eerste inspiratiepost in deze tiendaagse.

Pocket page scrappen is nog steeds heel populair en ik vind het zelf ook super leuk om te doen. Eigenlijk is elke pagina opnieuw een nieuwe collage/kunstwerkje. En ook ik heb inmiddels al heel wat leuke series met kaartjes verzameld. Toch heb je soms een foto waar geen enkel kaartje goed bij lijkt te passen. Dan komt het aan op je creativiteit... zelf maken is dan een leuke en goede optie.

Vandaag laat ik jullie zien hoe ik dat aanpak. In dit geval heb ik als uitgangspunt dit plaatje uit het moodboard:
Je kunt daar op verschillende manieren naar kijken. Wat dacht je bijvoorbeeld van de leuke dots & strips, die kun je terug laten komen in je papier. Maar ook het feit dat het twee vissen zijn kan je op een idee brengen. Misschien heb je laatst nog gevist, of heb je een lekker vis-recept uitgeprobeerd. Ook leuk om te scrappen.

Het strand
Voor mijn zelfgemaakte pocket page kaartjes heb ik de kleuren als uitgangspunt genomen en de zee. Ik kom niet heel vaak aan het strand, maar als ik er dan ben (meestal juist niet in de zomer), dan maak ik natuurlijk even een foto. En voor bij die foto van de zee heb ik een aantal kaartjes gemaakt.

Maar eerst verzamel ik dan spulletjes in het thema:
  • Zee-stempels
  • Papiertjes en cardstock in bijpassende kleuren
  • Leuke stansen
  • Houten accentjes en andere embellishments


Als je namelijk alles bij elkaar hebt liggen, dan komt de inspiratie vanzelf!


 Allereerst maakte ik drie 3x4 inch kaartjes. Met een paar leuke papiertjes, stempels en stansjes kom je al een heel eind. Ik gebruik steeds dezelfde kleuren uit mijn inspiratie-plaatje.



Daarna ging ik aan de slag met twee 4x6 inch kaartjes. Het is eigenlijk hetzelfde als een wenskaart maken. Je kiest wat verschillende materialen bij elkaar en maakt een leuke compositie.


Als laatste maakte ik nog een 4x4 inch kaartje met een venster erin. Daarmee wilde ik een doorkijkje maken naar het water. De golf-stempel heb ik met een beetje waterverf op kleur gebracht. Finishing touch is het gouden hartje.

Misschien zijn jullie inmiddels wel benieuwd naar het eindresultaat? Daarvoor moeten jullie nog even geduld hebben. Later deze week vind je de de complete pocket page op het blog. Tot die tijd hoop ik jullie vooral geinspireerd te hebben om zelf eens wat kaartjes te maken voor je scrap-album. De kleine kaartjes kun je overigens ook heel goed gebruiken op je kaarten, of op een grote 12x12 inch layout. Het is maar net hoe je het zelf wilt.

Veel plezier! En maak je ook iets leuks naar aanleiding van het vissenplaatje? Vergeet je creatie dan niet te delen met ons door het te linken aan het bericht van 1 april. Je maakt dan bovendien kans op een leuke prijs.

Fijne dag en hopelijk tot morgen Bij Oma Dee!

Nadine



3 opmerkingen:

  1. Superleuk Nadine! Zelfgemaakt is natuurlijk ook veel leuker en persoonlijker. Ben benieuwd naar de pagina die je ermee hebt gemaakt. 😃

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik scrap zelf niet en hou het bij kaartjes. Toch krijg ik ook zin om ermee te beginnen als ik dit zie ;-) Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk Nadine. Zelfgemaakte kaartjes zijn toch het leukst voor je pocketpage.
    Ben ook erg benieuwd naar de hele pagina.

    BeantwoordenVerwijderen