zondag 8 mei 2016

Moeders verdienen zelfgemaakte kaartjes


Moederdag is natuurlijk wel een van die dagen dat je niet zonder kaartje bij je moeder aan kunt komen. Mijn moeder en schoonmoeder waarderen een zelfgemaakte kaart in ieder geval ontzettend. Dit jaar ben ik aan de slag gegaan met het best wel bijzondere papier van Basic Grey. Echt zo'n je vindt het leuk of HELEMAAL niks blokje, als je het mij vraagt.

Urban Luxe vind je in de webwinkel

Mijn ogen vielen erop en ik vond het wel een uitdaging om de heftige papiertjes met vrij felle kleuren te combineren. Om het nog een beetje rustig te houden heb ik een laagje wit cardstock met een stiksteekje toegevoegd. Dat stempelt natuurlijk ook veel beter. Dus twee vliegen in een klap.


Op deze kaart heb ik zelf van een knoop en een pebble een leuke embellishment gemaakt in de stijl van het papier. Nog een klein beetje bling in de vorm van garen en pailletten en klaar is kees! Ik maakte er nog een met andere kleurencombinatie. Doen jullie dat ook weleens?

Fijne zonnige dag allemaal!





6 opmerkingen:

  1. Oei, wat een apart blokje! Ik zou hem overslaan, maar jij hebt er wel een hele mooie kaart mee gemaakt. Mooi en handig met het witte vlak er bij! Ik heb ook een kaartje voor mijn moeder en schoonmoeder gemaakt, twee verschillende kaartjes maar met hetzelfde papier. Dat werkt ook wel lekker door. Als ik een voorraadje nodig heb voor mijzelf of voor de verkoop maak ik inderdaad ook wel kaarten met dezelfde opmaak maar een ander kleurtje, of ik maak een serie kaarten met andere opzet van hetzelfde papier. We moeten het onszelf ook niet te lastig maken door elke keer weer iets anders te verzinnen (dat kost het meeste tijd bij mij), niets mis met een goed idee nogmaals gebruiken. Maar wel nét even anders, zo blijven de kaarten uniek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie moederdag kaart, met heel apart papier, maar erg mooi!
    Groetjes,
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja, en ik maak ook wel eens een serie in verschillende kleurtjes!

      Verwijderen
  3. Inderdaad, een papierblokje wat ik ook niet zo snel zou kopen. Kleurtjes wel heel mooi alleen voor mijn gevoel 'moeilijke printjes'. Maar als je dit kaartje ziet, is het papier wel super mooi. Mooie combinatie en stansen gebruikt.
    Hopelijk laat je nog meer kaarten zien uit dit papierblokje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een onwijs leuke kaart! Gaaf gedaan en ik vind inderdaad ook dat moeders, grootmoeders en schoonmoeders een zelfgemaakt kaartje verdienen op Moederdag! Altijd leuk! Ik vind het blokje heel gaaf, maar kan me wel voorstellen dat het lastig combineren is met de drukke patroontjes en kleurtjes. Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan me voorstellen dat het een uitdaging was om met dit papier te werken. Maar aan jou wel besteed. De patroontjes maken het kaartje wel extra bijzonder, knap gedaan!!

    BeantwoordenVerwijderen