donderdag 26 oktober 2017

Dee in the life 2017 uitwerking Cornelie

Hé hallo, 

leuk dat je er weer bent op DEEday. Op deze dag laat ik een deel van mijn uitwerking zien van DEE in the life.
Vrijdag 06 oktober j.l. hebben we met een groep de hele dag foto's genomen van de gewone dagelijkse dingen. Handelingen en gewoontes die elke dag voorbij komen maar welke je eigenlijk nooit fotografeert.



Ik moest deze dag werken. Erg veel tijd om foto's te nemen heb ik dan niet en heb ik idd niet kunnen doen, maar ik heb desondanks genoeg andere foto's kunnen nemen en daar heb ik pocketpage pagina's van gemaakt in een kleine map van Simple Stories. Spulletjes had ik al klaar gezocht, zo ook de lijn 'Cream & Sugar' van Doodle Bug.


Een greep van de pagina's die ik heb gemaakt...


Als ik moet werken duik ik gelijk onder de douche. Eerst wakker worden. Een belangrijk plaatje dus voor mij, want een douche doet mij altijd goed, heerlijk. Deze mocht dus niet ontbreken.


Natuurlijk een ontbijtje, want zonder ontbijtje ga ik de deur niet uit. Gezond en voedzaam!


Niet te vergeten mijn cafeïne shotje. Koffie drink ik eigenlijk alleen 's morgens.
Hoort bij het wakker worden ritueel, dat duurt namelijk even bij mij ;-)


Op mijn werk diverse foto's genomen voordat de deur open ging. Zo ook de overheerlijke chocolaatjes. Op dat moment in herfst stijl. In kleine stukjes gesneden en zo deze pagina gevuld. Twee vakjes met de Fuse dicht gemaakt vanwege het shaker materiaal!


's Avonds mijn workshop spullen voor de volgende dag klaar zetten. Workshop lichtjes. De avond van te voren zoek ik altijd alles bij elkaar.

De opzet heb ik CAS gehouden. Niet teveel poespas.
Grote teksten met de computer gemaakt. De foto's heb ik laten ontwikkelen bij de HEMA. Gewoon op 10x15 cm. Dit op maat gesneden, of delen uitgeknipt. Verder versierd met het dessinpapier en bijpassende embellishments en stempels en kaders met een fine liner gemaakt. In de paperpad zat ook een vel met kleine journalings, hier heb ik af een toe wat opgeschreven.  Her en der een button of paperclip.

Natuurlijk nog veel meer pagina's, maar dan werd dit bericht veel te lang en zo hebben jullie toch een beeld hoe ik dit heb verwerkt.
Al met al best grappig zo'n dag voor jezelf vast gelegd te zien! 

Zijn jullie er ook al mee aan de slag gegaan?
ben benieuwd hoe jullie dit hebben gedaan!

Fijne dag, groetjes Cornelie

7 opmerkingen:

  1. Heel leuk geworden, je hebt mooie foto-momenten gescrapt! En je kleine vakjes pagina vind ik ook super! Ik wil natuurlijk graag je hele boekje bekijken... x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ... oh, ja, das hele boekwerk van jouw DEE in the life zou ik ook graag willen zien. Deze foto's zijn al zo leuk en hoe je ze hebt verwerkt vraagt om meer (-:
    Gauw weer eens doen, een DEE ITL?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gaaf Cornelie!! Mooi dat je het zo CAS gehouden hebt. Ik heb voor beide kinderen ooit een soortgelijk 'een-week-in-mijn-leven' album gemaakt dus ik weet hoeveel werk het is. Maar ook hoe waardevol juist deze 'gewone' momenten en dingen later weer terug te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een gaaf boekje heb jij ervan gemaakt, en leuk formaat om hiervoor te gebruiken, helemaal geslaagd.
    groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen