zondag 12 januari 2014

Crochet Along 2014

Goedemorgen!

Zoals nog zo'n 2000 haakfans, heb ik ook besloten mee te doen met de Crochet Along 2014. Elke week haak je een streep van wat uiteindelijk een deken moet worden.

Een poosje geleden heb ik op verzoek van een klant een aantal kleurtjes Softfun van Scheepjeswol besteld. Vanaf het moment dat de bolletjes binnenkwamen, jeukten mijn handen om er wat mee te gaan doen. Wat een leuk draadje, lekker zacht met een beetje een velours uitstraling. Haha nooit verwacht dat ik ooit zo lyrisch over wolletjes en katoentjes zou praten, zo zie je maar weer wat er kan gebeuren als je een winkeltje hebt waar je ook wol en katoen verkoopt.

Maar goed die klant wilde dus paars, aqua, oudroze, geel en appeltjesgroen. Lekkere felle kleurtjes waar ik ook erg van houd. Dus dat worden de kleuren van mijn deken. Softfun is een combi van 60% katoen en 40% acryl en ik haak hem op naald 3,5.

Vorige week heb ik de eerste streep gehaakt...een toer halve stokjes en een toer hele stokjes. Zo klaar natuurlijk en dan moet je wachten hè...een hele week pfffff. Deze week was de tweede streep aan de beurt....de grannystripe. Iets meer werk, en aangezien ik tijdens het haken ook altijd allerlei andere dingen aan het doen ben, heb ik hem gisteravond afgehaakt. Als ik hem zo neerleg als op de foto kan ik er al lekker onder zitten hihi.

Zal blij zijn als het vrijdag is, want dan kan ik beginnen aan streep 3!

Als je meer informatie wil over de Crochet Along 2014, klik dan even op de afbeelding in de rechter sidebar. Zo kom je op het blog van een van de meiden die de Crochet Along organiseert.

Fijne zondag!
Miranda

 

12 opmerkingen:

  1. Zo leuk! Vooral de gedachte erachter dat elke week iets kleins, heel goot gaat worden. Vanavond ga ik verder, want ik doe ook mee. Mooie kleurtjes trouwens. Groetjes. Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zooo...wat super dat je mee gaat doen.(ik niet hoor?) vind het wel erg leuk om ernaar te kijken.
    jij hebt geweldige mooie kleuren zo bij elkaar gezocht.
    het begin ziet er goed uit.
    succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey, jij ook aan de haak?? Wat leuk dat je meedoet, echt een tof idee he?! Mijn teen kan al onder de deken....
    Fijne avond, groetjes Mariken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk dat je meedoet! Ik heb er even over zitten denken, maar ben nog bezig met een groot project. En voordat er allemaal onafgemaakte haaksels hier liggen...
    Vrolijke kleuren! Veel plezier, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit kleine stukje ziet er al super uit! Succes met de rest, het wordt vast iets moois.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat ziet dit er gaaf uit zeg! Wordt vast prachtig!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er leuk uit. En die kleurtjes geweldig!! Jammer dat het haken niet voor me weggelegd is net zoals breien. Geen geduld hahaha. Ben benieuwd hoe het zal worden. Hoop dat je ons op de hoogte houdt.
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Softfun is idd ook mooi om mee te haken, ik haak de deken met stylecraft, haakt ook lekker.
    Leuk blog heb je, ik ben volger geworden:)
    Groetjes,
    Lineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke vrolijke kleurtjes ga je gebruiken.
    ook ik ben begonnen en maak er een effen licht grijze naast voor mijn dochter.
    Kan iedere keer niet wachten tot het vrijdag is . Zo leuk!
    Succes jij ook!
    Gr. Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat ziet er nu al leuk uit. Mooie kleurtjes ook. Veel plezier met haken, ben benieuwd hoe de deken uiteindelijk zal worden.
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen